کتاب تابوت های دست ساز

اثر ترومن کاپوتی از انتشارات نشر چشمه - مترجم: بهرنگ رجبی-داستان جنایی

HANDCARVED COFFINS is a true story about a murderer, a detective and a writer. Truman Capote calls it A Non-Fiction Account of an American Crime, putting it in a class with In Cold Blood. The murderer is Bob Quinn, a white-maned rancher who thinks himself God. Quinn taunts his victims by mailing them each their own photograph enclosed in a small, handcarved coffin. Then he kills them. One couple finds nine angry rattlesnakes under the frontseat of their car. A fire incinerates four others, their lone escape route sealed by cinder blocks. When a rancher named Clem Anderson gets his coffin in the mail, its meaning is clear. But after a few sleepless weeks, Clem forgets to worry.


خرید کتاب تابوت های دست ساز
جستجوی کتاب تابوت های دست ساز در گودریدز

معرفی کتاب تابوت های دست ساز از نگاه کاربران
‭The hand-carved coffins: a non-fiction account of an american crime, Truman Capote
تاریخ نخستین خوانش: روز دوازدهم ماه جولای سال 2012 میلادی
عنوان: تابوت های دست ساز - گزارشی واقعی از یک جنایت؛ نوشته: ترومن کاپوتی؛ مترجم: بهرنگ رجبی؛ مشخصات نشر: تهران، چشمه، 1389، در 100 ص، شابک: 9789643629304؛
در تابوتهای دست ساز، ظاهرا خوانشگر با داستانی پلیسی طرف هست و داستان با روایتی گزارشی از یک ماجرای جنایی و چگونگی ارتباط کاپوتی با آن آغاز میشود. اما در ادامه برخلاف قاعده ی آثار پلیسی، نویسنده در صفحات نخستین کتاب، قاتل را به خوانششگر معرفی می­کند و مهمترین برگ برنده ی هر نویسنده ای را، برای همراه کردن خوانشگرش، آگاهانه از دست وامینهد. روایت و افشای اطلاعات به طور عمده از طریق پرسش و پاسخ ترومن کاپوتی با جک پپر، در گفتگوهای بدون تصنع دونفره، و یا چند نفره که همیشه خود کاپوتی یک طرف آن است، شکل میگیرد. غیر از آن خود کاپوتی است که داستان را روایت میکند و گاهی با وقفه هایی در سیر کلی داستان ـ مثل مسافرت رفتن کاپوتی و یا قهر کردنش با کارآگاه ـ مخاطب کاملا از پیگیری روند موضوع قتل­ها باز می­ماند و به خاطر این دور افتادن از قضایای اصلی دچار کنجکاوی شده و این خود تکنیکی روایی می­شود برای ایجاد تعلیق. ا. شربیانی

مشاهده لینک اصلی
تاحالا با کتابی که شیوه روایت‌ش گزارش-داستان باشه روبرو نشده بودم. قبل از شروع مطالعه، نگاهی به توضیحات دوستان انداختم و فهمیدم باید رابطه‌ای معکوس بین سطح توقع و صبرم برقرار کنم و خوندن کتاب رو با حوصله پیش ببرم تا به شیوه روایتش عادت کنم، اما اصلا نیازی به این کار نبود: شیوه روایت اصلا به چشمم جدید و غیرعادی نیومد، شاید تر و‌ تمیز بودن شیوه‌ی قتل‌ها آنقدر حواسم رو به خودش مشغول کرد که از بقیه جوانب داستان غافل شدم. من از میان داستان‌های جنایی اون هایی رو که به سنت‌شکنی و خرق عادت - نه در سیر داستان بلکه نسبت به توقع خواننده - دست می‌زنند، خیلی دوست دارم و تابوت‌های دست‌ساز چنین کتابی بود. سراسر کتاب انتظار برای اتفاقات خاصی بود که در نهایت هم براورده نشد و همین نقطه قوتی برای داستان - از حیث قابلیت پیش‌بینی و لوث شدن - محسوب می‌شه
معمولا اولین کتابی که از هر نویسنده می‌خونم سنگ محکی می‌شه برای تصمیم‌گیری در مورد خوندن یا نخوندن بقیه آثارش. با این اوصاف آیا به سراغ کارهای بعدی نویسنده هم می‌رم؟ قطعا همینطوره. فکر می کنم خوندن کتاب به خونسردی همراه با دیدن فیلم کاپوتی (محصول سال 2005 به کارگردانی بنت میلر) گزینه‌ی خوب و جذابی برای این کار باشه


مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب تابوت های دست ساز


 کتاب مردان رقصان و پنج داستان دیگر
 کتاب راز داوینچی
 کتاب دختری در قطار
 کتاب سوسک طلا
 کتاب سکوت بره ها
 کتاب اکو در آتش